en ängel med silvergrått hår

Så började dikten om dig gammelmormor..
Moster gjorde en dikt till dig, en dikt om dig och om vår saknad.. prästen läste upp den på din begravning.. Det var tänkt att jag skulle läsa den och jag ville verkligen göra det, men när dagen väl kom, när man satt där i kyrkan och såg din kista så klarade jag inte av att göra det.. Jag skulle bara gråtit genom hela dikten och skulle verkligen inte klarar det, känns jobbigt att jag aldrif gjorde det för jag ville verkligen göra det, för din skull..

Jag vet att jag har dikten sparad här hemma, ska försöka leta reda på den och sen skriva den här så ni får läsa den. Den är hur fin som helst.. Min moster är jätte duktig på att skriva, hon skrev en dikt till mig också som jag fick på min student.. självklart började man gråta då också..

Jag älskar er, alla mina nära & kära.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0